Videocontent = king!

over trends, ontwikkelingen en strategie

Videocontent begint digitaal steeds meer te domineren. Niet zo gek ook want mensen zijn visueel ingestelde wezens. Uit onderzoek blijkt dat een visueel beeld langer blijft hangen dan het lezen van een tekst. Er vanuit gaande dat we lezen om informatie te consumeren en het niet uit ons hoofd willen leren. Het onderzoek laat zelfs zien dan 60% procent van de kijkers zich 48 uur later nog kan herinneren wat er in de video is vertoond en verteld. Bij lezers is dit slechts 10%.

Videocontent x mobiele devices

Mensen consumeren videocontent steeds meer op digitale wijze en vooral op mobiele devices. 8 op de 10 huishoudens in Nederland hebben internet via hun mobiel en het grootste internetverkeer is dan ook mobiel. Daarnaast worden mobiele data-abonnementen steeds goedkoper, wat het mobiel consumeren van videocontent nog meer zal stimuleren.

Welk online medium voor videocontent?

Content kan tegenwoordig op tig verschillende kanalen gedeeld worden. Stel je hebt een awesome video van je beste product, waar ga je die dan plaatsen.. op facebook, youtube, vimeo, twitter, instagram en ga zo maar door. Bedenk vooraf eerst goed wat je boodschap is, wat je ermee wil bereiken (awareness, exposure, conversies, leads, likes etc.) en voor wie de video bedoeld is . Daarna kun je aan de slag met een multichanneling plan. Wil je bijvoorbeeld in een keer een buzz creëren dan kun je denken aan crossposting of ga je de content geleidelijk in een aantal weken op verschillende kanalen zetten of misschien stuur je de content alleen door naar nieuwspagina’s en blogs om deze te delen of ga je voor een combinatie.

Wilt u met uw bedrijf mooie videocontent, een online marketing strategie, advies of gebruik maken van mobile advertising? Neem contact met ons op of bekijk welke diensten we aanbieden.

Case

In samenwerking  met Rene.io maakte Listig deze video voor RUIS Festival 2015. Het festival wilde meer inzoomen op de activiteiten en kwaliteit op het festivalterrein buiten de muzikale programmering om. Het resultaat: een serie HD video’s ingezoomd op verschillende cateraars.